Sider

mandag 2. juni 2014

Prosjekter til siste myQuilt magasin

Etter 4 år som redaktør og medeier i myQuilt magasin har jeg nå solgt mine aksjer til Kari Renolen (som er "den andre halvdelen" av myQuilt).  Jeg skal likevel bidra med en del prosjekter med bilder til utgavene av myQuilt magasin i tiden fremover.  Her er mine bidrag til siste myQuilt magasin.  Skulle du få lyst til å sy noen av dem kan du gå inn på web-siden til myQuilt magasin og bestille bladet der.  I bladet finner du også mønster til alle modellene som Kari har laget.

"Billy" 

Stoffene kjøpte jeg fra lapp-elisa.com for en tid siden.  De førte tankene mine til gullgravertiden og jeg oppsøkte derfor gruvene på Arnes i Ballangen for å få tatt et bilde som kunne minne om gullgravertiden.  I Bjørkåsen står det en flott, gammel Volvo N86 som jeg syntes passet inn og på Arnes fant jeg det flotte, gamle, men dessverre forfalte huset.  Et utrolig flott håndverk utført på dette huset.

En litt mindre modell utført i nydelige blå/hvite stoffer egner seg godt som duk på bordet eller til pikniken.  Teppet er utrolig raskt og enkelt å sy.
Bildet er selvsagt tatt her i #Efjord #Efjorden.  Glassene kjøpte jeg hos en glassblåser i Hennigsvær.  Vi var 4 par som feiret 50 årsdagen min med en tur til Svolvær og Henningsvær.
Den rosa skålen er fra en en produsent som heter #Pip - "Happy products for happy people" står det under skålen, så da passer den veldig godt til meg!
Den lilla vasen og fatet med roser etter min mormor.  Brikken under fatet er sydd i en teknikk som kalles "Hardangersøm" - en teknikk som jeg frykter kan komme til å forsvinne.  
...og eplene...ja, de er grønne:-)

Sara

Løpere i bomull og lin.  Vifter sydd ved hjelp av pappmaler.  De røde stoffene er fra Lecien, de turkise fra Tilda og de orange fra stoffhylla mi.  Den siste matcher putene jeg syr til sofaen i stua.  De skal bli til mønster i neste myQuilt magasin.

Tretulipanene i Eva Solo-vasen har jeg kjøpt på i Amsterdam.  Den stilige glassdamen kjøpte jeg på julemessa på Lillestrøm i fjor av en kunstner som holder til i Trondheim - Elena Leth-Olsen.  Du kan se mere av henne på hennes FB-side.
Bildene på kjøkkenveggen er av Dagfinn Bakke.  Her er link til FB-sida til Galleri Bakke.  Har ett til av ham som jeg kanskje viser ved en annen anledning.  Liker spesielt dette:

Tiriltunge

3 prosjekter (Tiriltunge, Lavendel og Boa) påbegynt i forrige nummer (myQuilt magasin 01/2014) og avsluttes i neste nummer (03/2014).  Dette er et prosjekt med håndsøm over pappmaler.
Bildet av "Tiriltunge" er tatt langs veien ut til Efjorden i fjor sommer.  Så vakker er nesten hele den 15 km lange veien ut til Skarstad.


Lavendel

Bomullslin og bomull.   De flotte, lilla stoffene er fra Lecien.  Bildet er tatt på den ene terrasen vår med utsikt mot Revelsøya - Barøy til høyre på bildet.  Blomstene nederst er foreviget i strandkanten nedenfor huset vårt i fjor. 

Boa

Det siste prosjektet i denne "Mystery-serien" skal bli en veske til sist.  Skoene som har slengt seg ned sammen med litt tang i fjæra, ble kjøpt for mange, mange år siden og er aldri brukt - er bare fremme for fotografering av og til:-)

Sommerduk

En koselig, liten duk utført i håndsøm.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar