Sider

lørdag 3. januar 2015

Reinflokk Reindeer herd

3. januar 2015
Ikke mange dagene før sola igjen klatrer over horisonten, men ennå noen uker før vi ser sola fra stua vår.  Dagslyset er fortsatt litt blått og det er ikke helt lyst ute, selv om klokka på bildet er 11.
Reinflokken er tilbake etter å ha tatt seg av gaveombringing fjernt og nært:-)
De siste årene har en stor reinflokk på omtrent 300 dyr hatt sitt tilhold her i Efjorden - til glede for meg, men ikke alle er like glade i dem.  De tråkker ned plener og jorder, men ettersom det bare er mose, rypebær og stein rundt huset vårt, er de hjertelig velkomne til å ta seg en rast her hos oss.

Alle dyrene rundt omkring her gir fine opplevelser og inspirerer.  En reinbukk jeg møtte på like ved veien på tur hjem en dag ble motiv  for både applikasjon og strikking.

Den grå strikkeputa vurderer jeg nå å gjøre om til en genser til meg selv.  Sette på armer og lage en kul halsløsning - mulig at jeg forlenger den litt også.  Har også klart et "reinmotiv" som jeg tenker å bruke på strikkevotter og kanskje leggings.  

1 kommentar: