Sider

fredag 19. mars 2010

Quilting og innredning













Mitt navn er Liv Storvik Harby og jeg har et firma som heter Peggy og som produserer mønster til lappeteknikk og quilting.

Jeg skal i løpet av de nærmeste månedene flytte inn og innrede et helt nytt hus i funkisstil - mur og glass. Hvite vegger, mørk grå høyglansfliser på gulv og klassiske møbler i sort, grå og hvite toner, bortsett fra et par rom.
Jeg ønsker i denne bloggen bl.a. å vise dere litt av måten jeg prøver å bruke min jobb og hobby, lappeteknikk og quilting, i innredningen av mitt nye hus.





Det første rommer jeg syr til er TV-stua som skal bli en fargebombe. Mørk lilla sofa er bestilt og et fargerikt tepper er under produksjon. Bildet viser en variant av den sofaen som er bestilt. Bildet fra TV-stua kommer når vi har flyttet inn.

Stoffene er fra serien Chasing the Rainbow av Sherill Khan. Distribueres av Robert Kaufman. Jeg syr et teppe av disse stoffene (+ noen til - tilsammen 10 ulike stoffer) og benytter mønsteret Himmel og Hav som er et av de tidligste mønstrene mine som er laget med firkanter. Dette er et teppe som er raskt å kutte og sy. Kuttingen foregår ved å legge 5 og 5 stoffer oppå hverandre og så kuttes alle de ulike bitene samtidig. Gjort på 10 minutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar