Sider

søndag 15. september 2013

Søndagshandel fortsetter

Noe av det som fasinerer meg her vi bor - er det utrolige magfoldet i naturopplevelsene.  Dette bildet er tatt rett ovenfor huset vårt - sånn ca. 700 mtr fra sjøen, men kunne like gjerne vært tatt på oppe på fjellet eller inne på vidda.
Høstfargene begynner å komme og snart er store deler av skgobunnen dekket av de vakreste farger


Det var en liten smakebit fra turen vår i dag - Peggy og meg.  Jeg glemte i det forrige innlegget å legge ved bildet av skipssekken som jeg hadde sydd til meg selv, så her kommer bilde av den.
Bildet er tatt borte på kaia her på Skarstad.  Islenderen som ligger der, strikket jeg til min yngste sønn da han var sånn ca. 10 år.  Da han "vokste ut av den" fikke jeg den tilbake og bruker den stadig vekk.  Nå har jeg strikket en nesten lik til Lars (mannen min) - har bare monteringen igjen på den.  Syntes han måtte ha en slik nå som vi skal være så mye på sjøen.

...og så var det fortsettelse på søndagshandelen.  Først to stoffer med musikk som tema.  Da jeg var ungdom var jeg så heldig å få ta pianotimer med privatlærer i 2 år.  Hadde så veldig lyst å fortsette, men i en ungeflokk på 4 måtte vi dele på det meste - også pianotimer.  Etter alle disse årene kjøpte jeg meg piano i fjor vinter -fant frem de gamle notene og begynte å øve.  Jeg øver og øver og har så utrolig stor glede av dette.  Bethoven kjente jeg godt til fra før - sammen med Grieg og flere andre, men hadde aldri spilt Chopin.  Nå har jeg imidlertid oppdaget ham og koser meg mens jeg fortsetter å øve og øve og øve..  Så disse stoffene skal jeg nok bruke til å sy meg en mappe for notene mine - tenker jeg..

"Sweet Serenade" collection av Basic Gray for Moda Fabrics

"Concerto" Collection av Maria Kalinowski fra Kanvas Studio for Bernatex
De stoffene som følger nå har jeg ingen som helst planer med, men noen av dem regner jeg med havner i ei veske eller to 

"Dwellings" collection av Michele D'Amore av Contempo Studio for Benartex

"Zest" collection av Maria Kalinowski av Kanvas Studio for Benartex



 3 batikkstoffer fra Batik Textiles

"Shadow Rose" fra "Billet Doux" collection av Verna Mosquera for Free Spirit

"Illustrations" collection fra P & B Textiles

Fra Timeless Treasures


Disse to som kommer nå er fra "Madison" collection av Michale Miller Fabrics.  Alltid like lekkert fra ham.



Egentlig liker jeg ikke stoffer med frukt og bær, men disse to måtte jeg bare ha.  Er spent på om de er like blanke i virkeligheten som de ser ut her.  Kolleksjonen heter "Farm Fresh (Fruits & Veggies)" og er fra Timeless Treasures.

Så nå er det bare å vente på postmannen.  Håper å ha stoffene her i løpet av uka.  Har planer om å "dra på sjøen" noen dager i uka som kommer, så da håper jeg å finne mye fint i postkassa når jeg er tilbake igjen.

Legger selvfølgelig ut bilder fra båtturen - forutsatt at jeg får montert ruter ombord før vi drar.  Har bestilt fra Icenet, så da er jeg fryktelig spent på om det kommer til å funke.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar