Sider

søndag 15. september 2013

Søndagshandel

Søndag formiddag er benyttet til å bestille masse flotte stoffer.  Noen har jeg kanskje litt planer med - andre må jeg se litt mere på før jeg vet hav de skal brukes til.
Heldigvis for oss som bor så langt unna tettbygde strøk som jeg gjør, finnes det nettbutikker.  De har jo alt fra båtutstyr, innredning, klær osv...i dag var det stoff

Dette er et av de nydelige stoffet benytter vi i et stort sengeteppe som går over 4 nummer i myQuilt magasin.  Bestilt litt ekstra, så får vi se hva det kan bli av det.


Dette stoffer er fra serien "Independence Trail" fra Moda hvor også denne bunten med nydelige ullstoffer kommer fra.    Tenker at det kan bli et varmt og lunt teppe for å ha i båten for kjølige høst/vinterkvelder.
Denne pakken med fatquartere klarte jeg ikke å si nei til.  Fargene er herlige og mønsteret har et retropreg over seg - noe jeg bare elsker.  "Mosaic florence" heter den og er fra Moda.  Hva det skal bli av det - ja, kanskje et teppe for terrassen, en løper/dekkeløper til stua (ja, tror det blir det) eller en tøff veske?

I siste myQuilt magasin laget jeg en skipssekk, teppe og pute i maritim stil.  Teppet og puta er godt plassert i båten og skipssekken bruker jeg hver gang jeg skal ut med båten.  Veldig praktisk (og lit kul). Nå har jeg tenkt at Lars (mannen min) også skal få en skipssekk til å ha "seilerklærne" sine i.  Den må være litt røffere enn min og fant dette kule stoffet i dag - tenker å prøve å farge det så det blir mørkere brunt før jeg syr sekk av det.
..og jeg bestilte mye, mye mere stoff..., men nå skal jeg ut og gå tur med Peggy, men sjekk litt senere i kveld, da har jeg nok lagt ut flere stoffer:-)
--og så blir jeg veldig glad om dere registrerer dere som følgere av bloggen min (som jeg nå har tenkt jevnlig å oppdatere med turer, båtliv, sying osv.).  Legg gjerne igjen en kommentar:-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar