Sider

mandag 5. januar 2015

Polarlys og fullmåne

5. januar 2014
Våknet til en fullmåne som gjorde forsøk på å trenge gjennom skyene, før den gikk av vakt ca. klokka ni i morges.  Klarvær gjorde at det begynte å lysne ca. klokka 0800.



...men til tross for at det var klarvær, ble det ikke helt lyst.  Himmelen beholdt dette blå lyset som er karakteristisk for mørketiden, dvs. den tiden sola er under horisonten.  Vakkert.

For mange år siden sydde jeg dette teppet, som jeg også laget mønster av.  Syntes stoffene og fargene var så fine at jeg bare måtte sy det, til tross for at jeg ikke hadde noen å gi det til.  Alle mine barnebarn er født som gutter, men en av dem mener at han er født i feil kropp og at han egentlig er en jente...og han vil veldig gjerne ha teppet.  Så i dag har jeg luftet det i den kalde, skarpe vinterlufta og snart skal det pakkes og sendes avgårde med posten.  Veldig koselisg at noen vil ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar